Prev   Next   Pause   Play     Scroll   Fade   ScrollFade
  • Joomla! 3.2 - Traducerea in romana este completa 100%Am finalizat localizarea in limba romana si am actualizat-o pentru Joomla! 3.2.0! Dupa mai bine de sase luni de efort sustinut si in care am tot pornit-o cu inceputul datorita ritmului de lansari cu suport pe termen scurt, va oferim acum traducerea integrala in limba romana, atat pentru web site (front-end) cat si pentru zona de administrare (back-end). Nu credem ca a mai ajuns vreodata la acest nivel, ramanand insa evident loc si pentru imbunatatiri unde asteptam sugestiile voastre; de acum intram pe o linie dreapta, de intr...

    Citeşte mai mult...
  • Joomla! 3.1Puteti de acum descarca o noua versiune a traducerii Joomla! 3.1.1 in limba romana. Intervalul mai mare pana la acest release este dat de faptul ca speram sa apara putin mai repede Joomla! 3.1.2 si sa vi-l oferim deodata si cu modificarile de rigoare; se pare insa ca va mai dura asa ca va dorim sa va bucurati de acest nou language pack, acum ajuns la cca 90% din volumul total de string-uri.

    ...
    Citeşte mai mult...
  • Traducere aplicatie de facturare SImple InvoicesVa oferim de acum si traducerea in limba romana a cunoscutei aplicatii de facturare web Simple Invoices (Open Source cu licenta GPL fiind deci gratuita). Desi proiectul a stagnat cativa ani de zile, Simple Invoices a fost intotdeauna putin inaintea vremurilor ei, si pare asadar mai la zi decat multe altele. Evident exista si planuri de relansare a proiectului, forumul este insa inchis. Realizata in php si MySQL aceasta face exact ce promite: o facturare rapida, eficienta, printr-un un concept de lucru ergonomic, design curat si care g...
    Citeşte mai mult...
  • Traducere romana Joomla 3Am inceput o campanie de postare si oficializare a traducerilor pe care de voie de nevoie oricum le faceam pentru noi si voi. Incepem cu Joomla! ajuns acum la versiunea 3.0 (localizarea pentru website, urmeaza si pentru admin) unul dintre cele mai folosite CMS-uri. Va oferim asadar prima versiune a traducerii in limba romana. Suntem constienti ca pornind de la zero este departe de perfectiune in ciuda eforturilor: va avea poate mici greseli, diacriticile nu sunt folosite chiar in toate fisierele, unele expresii pot suna bizar pentru ca inca nu stim contextul...
    Citeşte mai mult...
  • Justitia romana distrusa mai rau decat era   Ne amintim cu totii de nervii mei cu "hacker"-ii, in trena carora discutam deunazi cu un prieten avocat despre ce poate face justitia romana in astfel de cazuri. Ce nu poate face insa este clar: sa se protejeze macar pe ea insasi. Ieri am remarcat cu o ambivalenta bucurie de capra moarta a vecinului ca website-ul www.scj.ro al Inaltei Curti de Casatie si Justitie a Romaniei a fost spart; si cu speranta ca poate astfel face si statul asta ceva. Nu cu crackerii, ci cu el insusi, in...
    Citeşte mai mult...
  • KK   Ma suna un prieten de la o firma de calculatoare incovoiat de ras: "n-o sa iti vina sa crezi ce s-a intamplat astazi! Vine unul cu un laptop exact ca al tau in garantie..." etc. Si incepe povestea consumatorului roman opinca. Se face ca respectivul venea din partea firmei, cu notebook-ul directoarei (sau pisica era a directoarei?!?!), la rezolvarea problemelor in perioada de garantie. "Ce problema are?" se intereseaza baiatul de la tejghea, si vine bomba frate: o felina nastrusnica a facut treaba mare pe tastatura. Acu faza e ca treaba mare a pisicii intrase pe sub taste si minunea tehnologiei portabile incepuse sa prinda miro...
    Citeşte mai mult...
  • nVidia si Adobe impreuna   nVidia in ultima vreme ne inebuneste cu concepte: CUDA, Hybrid SLI, PhysX, ESA etc. Multe dintre ele le cunoasteti in alte forme (Hybrid SLI... uoau...) si pana si de revolutionarul sistem Physx ati mai auzit, legat de Ageia si calculele complexe de fizica in animatia 3D realtime. Adobe ne inebuneste cu un nou produs, preturi colosale si o noua campanie BSA (o mica rautate din partea mea, Adobe face cel mai tare software de productie). Ultima mare inovatie comuna: accelerarea hardware cu ajutorul GPU-ului de pe placile nVidia seria GeForce sau Quadro a aplicatiilor Adobe, in ...
    Citeşte mai mult...
  • BSA nu se lasa   Aceasta stire din punctul meu de vedere... hmmm... nu priveste pe nimeni, caci doar toti avem software cu licenta in regula, nu? Oricum Business Software Alliance promite ca din 22 septembrie demareaza o noua actiune menita sa reduca pirateria; aceasta va viza de data aceasta firmele mici si mijlocii cu de la 1 la 100 de PC-uri in dotare, deoarece se pare ca acolo este grosul software-ului piratat in numar nu mai putin de 22.000!

       In aceasta categorie cad toate programele multiplicate/instalate fara sa se respecte toti termenii EULA care va sunt...

    Citeşte mai mult...
  • Ai NET dar nu ai creier? Fa pe hacker-ul atunci!   Sa vezi ce placa video iei tu peste ochi daca dau de tine pana la urma! Incepem: departe eu in concediu ma trezesc ca ar trebui sa mai dau pe site-urile mele. Si cand colo ce vad? Pe prima pagina ma intampina un mesaj lasat de un mumu cum ca am fost hack-uit. Ma ia cu inima pina sa imi aduc aminte ca asa ceva nu se poate, si apoi fac inventarul bunelor si relelor mele practici de "admin".

       Dau sa ma loghez nu merge evident, fiind singurul membru in CMS si deci care puteam posta, deci ...

    Citeşte mai mult...
  • Diablo 3 in curand    Cu sanse uriase sa nu exite gri (de mijloc nu se poate: va fi ori o porcarie, ori un mega-succes) Blizzard Entertainment a decis sa lanseze Diablo 3. Anuntul a fost de gasit astazi pe site-ul oficial Blizzard, fiind dublat de comunicat pentru presa, lansarea site-ului, screenshot-uri, teaser-ul, etc. Actiunea se va petrece tot in satucul batut de soarta Tristam, inca o data ramas fara aparare in fata demonilor. Deocamdata sunt confirmate 2 clase: ceva shaman si clasicul barbar,...
    Citeşte mai mult...

Cauta in website

Cauta pe internet

De citit...

Parteneri - utilitare

Quanta SRL :: Web Hosting, Web Design, Managementul calitatii in Oradea.

i-Ware :: Web Hosting si Web Design in Oradea

Verifica PageRank

Online pe website

Avem 24 vizitatori online

Voteaza!

Va place site-ul?
 

Syndicate

Bookmark-eaza

 
 
 
 

Web Hosting & Design

Quanta | Cloudy
I-Ware | LiquidCore
Hellgate London - unde action-ul da mina cu hack& slash-ul
Scris de FakeMoth   
Miercuri, 21 Noiembrie 2007 00:43

 

Review Hellgate London    Prima oara cand am auzit de Hellgate London am avut o epifanie gen "seen that, done that": demoni si undezi pe un decor apocaliptic si o poveste de toata prastia, prost spusa si chitita sa ne omoare neuronii. Propus pentru locul I pe podiumul RPG al anului (unde esti tu The Elder Scrolls V... :), venea de fapt dinspre el un iz puternic de hack&slash, confuzie pe care inca se incapataneaza in masa o lopata de "recenzori" sa o sadeasca in sufletul gamer-ului cinstit. Chiar si asemanarile cu Diablo (nu tocmai neintemeiate - vezi echipa, cauta cu Google) spre exemplu ar trebui sa sune talanga de la gatul lor.

   Dar sa stiti ca m-am inselat rau si revin: Hellgate London chiar este un joc bun cu un gameplay sanatos si de-a dreptul fun. Pentru un RPG este slabut, dar pentru un joc de actiune devine super. Si ascultati-mi cuvintele: va face furori in multiplayer! Nu stiu daca a meritat chiar atata amar de asteptare si nu stiu daca va schimba ceva in felul in care jucam. Dar tot trebuie sa insist asupra faptului ca un RPG pentru mine nu inseamna doar sa ai o sabie, un quest si sa iti poti schimba culoarea pletelor si ciocului. Sa vedem asadar cum se prezinta jocul...

 

   Muschi lucrati, posturi periculoase, fete incruntate, sani imensi pentru sexul feminin, lume hi-tech in care te descurci "the old way", armuri si arme chitino-metalo-mecanico-energetice, puteri nebanuite ce te sprijina la greu, monstri flasci numai buni de pocnit ca basicutele de pe pungile de ambalat, etc ati prins ideea... avem de a face clar cu o reteta cunoscuta. Insa una care functioneaza, asta e clar! Jur ca am jucat ca un pustan de 14 ani pina mi s-au injectat ochii. Aproape uitasem in cautarea mea elevata de jocuri cat de cat inteligente, puterea si satisfactia bruta a unui carnagiu sanatos. Dar cred ca ceea ce ma incanta cel mai mult este ca se poate juca la persoana a 3-a. Pe shooter-i insa ii va baga la I-a.

 

I. Resurse, prima impresie, primul caracter

  Initial eram chiar foarte speriat, ca toata planeta, ca si acest joc ne va rupe iarasi buzunarele si ca vom avea clar nevoie de un upgrade ca sa-l putem rula in bune conditii. Eroare, jocul e chiar foarte echilibrat si decent la cat de bine arata, Flagship Studios facand o figura de zile mari. In Windows Vista stravechea Asus 6600 GT, cu un dual core Athlon 5200+ si 2GB DDR2 au rulat in conditii impecabile jocul; fara insa a cupla luminile dinamice, moment in care placa video era clar depasita de situatie. Jocul stie si de DirectX 10 insa nu stie si placa mea, asa ca probabil nu am vazut chiar tot ce era de vazut pe acolo. Ce mi-a placut insa cel mai mult e ca la instalare, in functie de platforma, este aleasa si folosita varianta pe 32 sau 64bit, asa ca la mine a ajuns in Program Files, nu in Program Files x86 :)

 

   Resurse minime pentru rulare; majoritatea sistemelor de gaming cred ca le indeplinesc:  

  •  OS: Windows XP cu SP2 sau Windows Vista, x86 sau x64;
  •  Procesor: 1 .8GHz sau mai rapid (2.4GHz pentru Vista);
  •  RAM: 1GB sau mai mult (2GB pentru Vista);
  •  Video: DirectX 9.0c/10 compatibila, 128MB, Pixel Shader 2.0; minim NVIDIA GeForce 6200/ATI Radeon 9000;
  •  Audio: Placa de sunet DirectX 9.0c compatibila;
  •  Unitate optica: 8x DVD sau mai rapida;
  •  Hard drive: minim 6 GB spatiu liber sau mai mult;
  •  Input: Keyboard si mouse;
  •  Internet: Orice conexiune din Romania face fata; necesara numai pentru multiplayer.

 

   Daca nu exista deja un caracter creat, pe care il regasim la inceput, alegem in primul rand clasa din care va face parte personajul nostru, cu variante masculine si feminine pentru fiecare dintre toate cele disponibile. Nu le vom dezbate amanuntit, imaginile si descrierile pe scurt de mai jos credem ca sunt suficiente ca sa intuiti cine si in ce fel curata lumea de demoni. Suplimentar putem personaliza caracterul ales adica felul in care arata fata si parul, la barbati freza faciala si la femei accesoriile, culoarea pielii, culoarea parului, inaltimea si cat de solid sa fie avatarul.

 

Blademaster - Cel mai tare cu bricegele. Tendinta de a recidiva.
Blademaster - Specialist arme albe

Marksmen - Rup in luptele la distanta mare; cred ca iubesc industria armelor
Marksmen - Axati pe arme de foc

Evoker - Au niste chestii ciudate ce se pun pe mina si cu care iti dau foc mai bine
Evoker - Expert in magii si forte

Guardian - In prima linie a templarilor, gardienii chiar fac ordine
Guardian - Doar coplesiti de dusmani exceleaza
Summoner - Motto: niciodata fara spate pe strazi, frate
Summoner - Conjura creaturi in spijinul lor
Engineer - In sfarsit ii invata ceva si pe astia de la Politehnica
Engineer - Creeaza singur drone, boti, arme

   Pe scurt eu mi-am ales un Guardian dintre templarii disponibili si in numele umanitatii am inceput campania singleplayer de purificare a Londrei, caci daca nu v-ati prins pina acum din titlu chiar acolo se desfasoara actiunea, numai ca prin anul 2038; cu o mica mentiune a unor probleme postinvazie demonica, declansata evident de lipsa noastra de grija pentru stratul de ozon... Pfuai, smog-ul asta englezesc!

 

II. Grafica, gameplay, storyline

   Grafica este buna. Poti spune orice despre ea - de obicei aud: "parca e cam intunecata" - dar numai ca e slaba nu, senzatia de perspectiva fiind de departe punctul forte. Efectele nu tind sa aiba acel iz de realitate, pe care multe alte jocuri incearca sa il obtina, Comert Hellgate Londonci dimpotriva se doresc a fi rupte din alta lume. Artwork-ul este frumos si in cel mai adecvat spirit heroic-fantasy, fara bretonul anilor '80 insa lol. Caracterele umane sunt bine randate, iar monstrii oscileaza undeva intre demoni, fiare, undezi si chestii spectrale. Muzica merge dar nu e chiar... cel mai potrivit lucru pe care sa-l abordez... Armele si armurile (majoritatea specifice unei anumite tagme) sunt de-a dreptul indedite cumva si fiecare bucatica pusa in inventar se vede si pe personaj. Inventarul este destul de... clasic, fara nimic deosebit, strict functional. La fel si achizitiile/vanzarile de la diferitii comercianti, ratiunea acestor acte fiind obtinerea paladium-ului, cum sunt numiti banii. Screenshot-urile pe care le puteti admira in continuare cred ca vor confirma toate acestea. 

   Legat de item-uri, este o poveste intreaga.... Exista clasicele item-e speciale, "vrajite" cu caracteristici deosebite, unele chiar greu de gasit, insa cel mai tare furt tras de Hellgate London sunt fazele cu augumentarile, dezmembrarile si creearea de item-e. Spun ca e un furt tare din zona RPG-urilor grele pentru ca e foarte bine implementat. In plus nu stiu daca am mai intalnit undeva dezaugumentarea (poti recupera mod-urile din armele in care le-ai bagat ca sa le faci mai tari). Mai apoi este si dezmembrarea unui item, unde chiar si ultimele ronghiuri pot fi crack-uite, direct din inventar.

   Pentru o mai mare flexibilitatea a acestui trend ce incurajeaza colectarea item-elor avem la dispozitie o puzderie (da chiar o puzderie) de mod-uri, ce pot fi foarte simplu infipte in arme doar tragandu-le Augument Hellgate Londondeasupra acestora. Nu obtii cine stie ce, cu majoritatea, dar stati putintel. Intalnim asadar mod-urile:

 

  •  Seturi de baterii,
  •  Munitie speciala,
  •  Relicve sfinte,
  •  Doze de combustibili,
  •  Rachete/Incarcaturi explozive.

   La acestea se adauga si cateva dispozitive si persoane (chestiile elementare le poti face si singur, spuneam) care ne pot ajuta. NPC-urile cu astfel de functii numai daca esti orbete le poti rata - la fel ca si comerciantii au, nu un dolar, ci o lira englezeasca (sic!) deasupra capului, iar masinariile sunt botezate Augumentrex 3000, Nanoforge si Delux De-Modificator. Prima baga optiuni in iteme si va usuca de bani, al doilea echipament upgradeaza arme si armuri cu subansamblele obtinute din dezmembrari, iar ultimul, cum sugereaza si numele, scoate mod-urile din arme ca sa nu le vinzi cu ele. Iar NPC-urile specializate creeaza item-e  din bucatile de care vorbeam. Totul costa, dar jucati-va cu chestiile astea, sunt chiar cool, daca nu cea mai reusita parte a jocului. O sa fie o nebunie cu item-e speciale mai rau ca in MU Online :)

   Armele pot face - iar rezistentele si armurile voastre trebuie sa va protejeze de ele - cinci tipuri de damage, fiecare avand si un efect special la o lovitura critica Inventar Hellgate London(plus novele care fac un damage mare, radial) data aleator si calculata ca probabilitate in functie de caracteristicile armei:

 

  •  Physical - impact, taiere, etc, poate ameti victima.
  •  Ignite - incendierea, ce provoaca o pierdere de 5% pe secunda din totalul hit-points.
  •  Spectral - atac fazic, unde pierzi 50% din damage si iei cu 50% mai mult damage.
  •  Toxic - otravirea provoaca pierderea HP si incapacitatea de a te vindeca.
  •  Electrical - pe linga socurile de rigoare, electrocutarea impiedica folosirea skill-urilor.

   Aducem aici vorba si de skill-uri. Nu este ceva nemaipomenit cu ele, atat doar ca sunt multe uneori fiind chiar greu sa te decizi cu ce sa pleznesti lumea din jur. De ajuns ajungi usor la ele pentru ca le poti trage lejer pe bara de jos. Sigur nu are rost sa insir o lista aici cu acestea, oricum nu ar citi-o nimeni, si ati face mai bine sa le incercati singuri. Mai dau o mana de ajutor cand te doboara repetitivitatea.

   Subliniez cuvantul repetitivitate! Daca Hellgate are o hiba cat China, apoi numai asta poate fi: orice quest iei (la unele cica le mai zice si "sidequest"-uri) ajungi sa omori in continuare aceleasi oratanii - doar ca se mai schimba monstrii intre ei. Povestea (si pretextul) e cretina, daca nu inexistenta, si lasata total in aer dupa intro. Skills Hellgate LondonIar sarcinile date sunt "gandite" si spuse ca pentru oameni tantalai rau de tot; nu ai nici pe departe sansa unui dialog, iar umorul interlocutorilor e mai jenant ca al lui Arsinel si Stela Popescu si cel putin la fel de repetitiv. Deci jur ca acesta nu este un RPG, si ca numai cheful meu de actiune m-a mentinut in limitele unei recenzii cat de cat normale. Hartile sunt insa ok ca se mai schimba aleator. PS: intre statiile de metrou (de obicei) care sunt refugiul templarilor poti calatori cu ajutorul unor terminale, si de oriunde din joc poti ajunge instant in cea mai apropiata dintre ele daca ai probleme.

   In rest - singura ultima parere de rau este ca nu poti modifica fata inamicilor si sa o poti pune pe a celor din lumea reala lol. Defularea prin macel cred ca ar fi capatat o noua dimensiune; si chiar o directie si un motiv. Vai mie ce imi mai merge gura! Nu dati parintilor sa citeasca, pls! Vor spune ca jocurile au o influenta negativa...

   Nu stiu ce ar mai fi de spus atat ca merita sa-l jucati; un pic numai, caci pasiune nu stiu daca o sa facem pentru el in single player. Daca nu ar fi fost hibele raportate aici la sfarsit am fi avut de a face cu unul din jocurile anului. Sper sa nu va taie cheful. Oricum eu sunt hotarat sa mai dau cate un caft periodic, asa... sa mai defulez.

 

Interior Hellgate London    Undead Hellgate London    War Hellgate London

 

War Hellgate London   Black and White Hellgate London    Explosion Hellgate London

 

War Hellgate London   War Hellgate London   War Hellgate London


Ultima actualizare în Joi, 30 Octombrie 2008 19:29