Prev   Next   Pause   Play     Scroll   Fade   ScrollFade
  • Joomla! 3.2 - Traducerea in romana este completa 100%Am finalizat localizarea in limba romana si am actualizat-o pentru Joomla! 3.2.0! Dupa mai bine de sase luni de efort sustinut si in care am tot pornit-o cu inceputul datorita ritmului de lansari cu suport pe termen scurt, va oferim acum traducerea integrala in limba romana, atat pentru web site (front-end) cat si pentru zona de administrare (back-end). Nu credem ca a mai ajuns vreodata la acest nivel, ramanand insa evident loc si pentru imbunatatiri unde asteptam sugestiile voastre; de acum intram pe o linie dreapta, de intr...

    Citeşte mai mult...
  • Joomla! 3.1Puteti de acum descarca o noua versiune a traducerii Joomla! 3.1.1 in limba romana. Intervalul mai mare pana la acest release este dat de faptul ca speram sa apara putin mai repede Joomla! 3.1.2 si sa vi-l oferim deodata si cu modificarile de rigoare; se pare insa ca va mai dura asa ca va dorim sa va bucurati de acest nou language pack, acum ajuns la cca 90% din volumul total de string-uri.

    ...
    Citeşte mai mult...
  • Traducere aplicatie de facturare SImple InvoicesVa oferim de acum si traducerea in limba romana a cunoscutei aplicatii de facturare web Simple Invoices (Open Source cu licenta GPL fiind deci gratuita). Desi proiectul a stagnat cativa ani de zile, Simple Invoices a fost intotdeauna putin inaintea vremurilor ei, si pare asadar mai la zi decat multe altele. Evident exista si planuri de relansare a proiectului, forumul este insa inchis. Realizata in php si MySQL aceasta face exact ce promite: o facturare rapida, eficienta, printr-un un concept de lucru ergonomic, design curat si care g...
    Citeşte mai mult...
  • Traducere romana Joomla 3Am inceput o campanie de postare si oficializare a traducerilor pe care de voie de nevoie oricum le faceam pentru noi si voi. Incepem cu Joomla! ajuns acum la versiunea 3.0 (localizarea pentru website, urmeaza si pentru admin) unul dintre cele mai folosite CMS-uri. Va oferim asadar prima versiune a traducerii in limba romana. Suntem constienti ca pornind de la zero este departe de perfectiune in ciuda eforturilor: va avea poate mici greseli, diacriticile nu sunt folosite chiar in toate fisierele, unele expresii pot suna bizar pentru ca inca nu stim contextul...
    Citeşte mai mult...
  • Justitia romana distrusa mai rau decat era   Ne amintim cu totii de nervii mei cu "hacker"-ii, in trena carora discutam deunazi cu un prieten avocat despre ce poate face justitia romana in astfel de cazuri. Ce nu poate face insa este clar: sa se protejeze macar pe ea insasi. Ieri am remarcat cu o ambivalenta bucurie de capra moarta a vecinului ca website-ul www.scj.ro al Inaltei Curti de Casatie si Justitie a Romaniei a fost spart; si cu speranta ca poate astfel face si statul asta ceva. Nu cu crackerii, ci cu el insusi, in...
    Citeşte mai mult...
  • KK   Ma suna un prieten de la o firma de calculatoare incovoiat de ras: "n-o sa iti vina sa crezi ce s-a intamplat astazi! Vine unul cu un laptop exact ca al tau in garantie..." etc. Si incepe povestea consumatorului roman opinca. Se face ca respectivul venea din partea firmei, cu notebook-ul directoarei (sau pisica era a directoarei?!?!), la rezolvarea problemelor in perioada de garantie. "Ce problema are?" se intereseaza baiatul de la tejghea, si vine bomba frate: o felina nastrusnica a facut treaba mare pe tastatura. Acu faza e ca treaba mare a pisicii intrase pe sub taste si minunea tehnologiei portabile incepuse sa prinda miro...
    Citeşte mai mult...
  • nVidia si Adobe impreuna   nVidia in ultima vreme ne inebuneste cu concepte: CUDA, Hybrid SLI, PhysX, ESA etc. Multe dintre ele le cunoasteti in alte forme (Hybrid SLI... uoau...) si pana si de revolutionarul sistem Physx ati mai auzit, legat de Ageia si calculele complexe de fizica in animatia 3D realtime. Adobe ne inebuneste cu un nou produs, preturi colosale si o noua campanie BSA (o mica rautate din partea mea, Adobe face cel mai tare software de productie). Ultima mare inovatie comuna: accelerarea hardware cu ajutorul GPU-ului de pe placile nVidia seria GeForce sau Quadro a aplicatiilor Adobe, in ...
    Citeşte mai mult...
  • BSA nu se lasa   Aceasta stire din punctul meu de vedere... hmmm... nu priveste pe nimeni, caci doar toti avem software cu licenta in regula, nu? Oricum Business Software Alliance promite ca din 22 septembrie demareaza o noua actiune menita sa reduca pirateria; aceasta va viza de data aceasta firmele mici si mijlocii cu de la 1 la 100 de PC-uri in dotare, deoarece se pare ca acolo este grosul software-ului piratat in numar nu mai putin de 22.000!

       In aceasta categorie cad toate programele multiplicate/instalate fara sa se respecte toti termenii EULA care va sunt...

    Citeşte mai mult...
  • Ai NET dar nu ai creier? Fa pe hacker-ul atunci!   Sa vezi ce placa video iei tu peste ochi daca dau de tine pana la urma! Incepem: departe eu in concediu ma trezesc ca ar trebui sa mai dau pe site-urile mele. Si cand colo ce vad? Pe prima pagina ma intampina un mesaj lasat de un mumu cum ca am fost hack-uit. Ma ia cu inima pina sa imi aduc aminte ca asa ceva nu se poate, si apoi fac inventarul bunelor si relelor mele practici de "admin".

       Dau sa ma loghez nu merge evident, fiind singurul membru in CMS si deci care puteam posta, deci ...

    Citeşte mai mult...
  • Diablo 3 in curand    Cu sanse uriase sa nu exite gri (de mijloc nu se poate: va fi ori o porcarie, ori un mega-succes) Blizzard Entertainment a decis sa lanseze Diablo 3. Anuntul a fost de gasit astazi pe site-ul oficial Blizzard, fiind dublat de comunicat pentru presa, lansarea site-ului, screenshot-uri, teaser-ul, etc. Actiunea se va petrece tot in satucul batut de soarta Tristam, inca o data ramas fara aparare in fata demonilor. Deocamdata sunt confirmate 2 clase: ceva shaman si clasicul barbar,...
    Citeşte mai mult...

Cauta in website

Cauta pe internet

De citit...

Parteneri - utilitare

Quanta SRL :: Web Hosting, Web Design, Managementul calitatii in Oradea.

i-Ware :: Web Hosting si Web Design in Oradea

Verifica PageRank

Online pe website

Avem 13 vizitatori online

Voteaza!

Va place site-ul?
 

Syndicate

Bookmark-eaza

 
 
 
 

Web Hosting & Design

Quanta | Cloudy
I-Ware | LiquidCore
Clientul de mesagerie Pidgin 2.0 (ex GAIM)
Scris de FakeMoth   
Sâmbătă, 05 Mai 2007 03:00
 
Pidgin 2.0 rulz!    Cunoasteti pe cineva care sa nu foloseasca instant messaging-ul, indiferent de provider-ul protocolului? Atunci trimiteti-ne o poza cu respectivul, caci altfel nu va credem :) ! Ca parte integranta a experientei web si chiar in ultima vreme ca modalitate esentiala de comunicare ce concureaza ca si cota telefonia mobila, mesageria instanta rupe prin senzatia de imediat pe care o da - practic vorbesti live cu cel care se afla poate pe ailalta fata a planetei, fara sa te coste nimic.
   Astea banuim ca le stiti. Ceea ce nu stiti este ca exista un client de mesagerie mai vechi, exceptional, acum renascut sub o alta imagine si un alt nume care se apropie de perfectiunea IM: LiquidCore va sporovai in continuare despre Pidgin 2.0.0, astazi lansat/iesit din beta si cunoscut mai ales in lumea Linux ca fostul Gaim. Il folosim de mult prea mult timp ca sa nu aducem un omagiu acestui client IM, gandit atat pentru Windows (chiar Vista) cat si pentru Linux, BSD, Unix si care se pricepe (deodata!) la mai multe protocoale de mesagerie ca AIM, ICQ, Jabber/XMPP, MSN Messenger, Yahoo!, Bonjour, Gadu-Gadu, IRC, Novell GroupWise Messenger, QQ, Lotus Sametime, SILC, SIMPLE, sau Zephyr.
   In primul rand Pidgin, sau Gaim, cum vreti sa ii spuneti este Open Source, fiind distribuit sub licenta GNU. Asta inseamna ca este complet gratuit, fara limitari de nici un fel, inclusiv de modificare a software-ului. Si ca intotdeauna cand ceva gratuit si bun incepe sa scoata capul pe piata software, apar inevitabil si timpitii din zona comerciala care sa amarasca zilele nefericitilor dezvoltatori. Pe cuvant ca Pidgin/Gaim este una bucata software devenita martir al Open Source-ului. Nu pentru ca ar face prea multi bani, si ar fura placinta aplicatiilor comerciale, cei din lumea Linux-ului fiind recunoscuti pentru dezinteresele lor materiale imediate, ci pentru ca ... stati sa vedeti!
 
Revolta din locul introducerii...
   Nu v-ati intrebat niciodata de ce par gratuite aplicatiile de mesagerie instanta (sper ca realizati de cate resurse este necesar pentru a gestiona milioanele de utilizatori care folosesc un protocol)?
Screenshot la buddy list-ul din Pidgin.
Screenshot la buddy list-ul din Pidgin.
Faza sta astfel: mai intai, cea mai tare proprietate a unei firme mari (vorbim de colosi aici) este cota din piata. Da, am spus proprietate, pentru ca tactica de aparare a acestei cote este aceeasi cu cea de aparare a proprietatii. Se poarta cu ea (deci cu gusturile noastre practic) ca si cum le-ar apartine de drept. Mai apoi, nu stiu daca ati remarcat, daca nu - atunci suferiti de cataracta lol, marketingul strident facut cu ajutorul clientilor de IM: banner-e uriase si animatii scarboase care te invita sa cumperi ceva inutilitati sau te hipnotizeaza repetand intr-una ca cel mai tare este Yahoo-ul de exemplu, puhoaie de servicii numite indeobste "facilitati", dar care ascund niste inutilitati colosale, gandite insa sa te mentina focusat pe brand, corelarea serviciilor de mesagerie cu cele de e-mail unde se afla grosul advertising-ului de 3lei samd.
   Este usor de remarcat ca platim si inca platim din greu. Nu direct, ci cu neuronii, iar pe bietele celule fac bani altii, pentru reclamele altora... Sincer, de cand au trecut vremurile de momit utilizatorii, cand totul chiar era mok, iar tehnicile de vanzare a te-miri-ce au ajuns sa fie "pe fata", am cautat sa scap de reclamele de pe desktop-ul meu. Si cum nu am de gand sa le tolerez si in nici un caz sa platesc, nici macar pentru linistea mea ca sa fiu scutit de nagware, shareware, sau chiar aplicatii dubioase care sub masca gratuitatii ascund malware, am luat-o inspre software-urile cu licenta deschisa GNU
   Cum spuneam, Pidgin se numea odinioara GAIM. In limba engleza "pidgin" este pronuntia gresita a cuvantului "pidgeon" care inseamna porumbel, dar de ceva timp a devenit cuvant de sine statator care numeste o comunicare defectuoasa intre oameni care nu vorbesc aceeasi limba, dar se chinuiesc totusi. Mai mult decat sugestiv numele ales, intrucat baietii tocmai au iesit cam sifonati dintr-un proces cu gigantul AOL, care pe motiv ca Gaim suna ca AIM, mesageria lor, i-au hartuit ani de zile, si nu oricum ci in forta, separat pe fiecare dintre programatori (niciodata impreuna) si mai ales mascandu-si actiunea de gura si ochii lumii. Deh, simteau chiar si ei ca ceva pute!
   Dupa cum realizam cu totii deci, loviti de epifanii, in spatele acestui argument ridicol (presupusul atac la trademark-ul AOL), stau argumentele expuse de noi anterior si faptul ca cei de la Gaim au integrat protocolul lor in clientul IM. Faza este ca cei de la AOL au castigat, iar echipa de la Gaim a fost nevoita sa puna bazele unei asociatii care sa le poata apara legal si eficient creatia si sa schimbe numele sofware-ului in Pidgin, al libgaim in libpurple si al gaim-text in finch. Dar AOL a obtinut mai mult decat atat: proiectul a baltit in stadiile beta ale versiunii 2.0.0 ani de zile, intarziindu-se anormal lansarea unei variante finale, linux-istii avand in genere un ritm de lucru infernal. Semanasera asadar neincrederea in produs. Pariam deja ca proiectul GAIM a sucombat si credeam ca in spatele problemelor se afla mai degraba Google, unde lucra Sean Egan seful dezvoltatorilor Gaim, sau Yahoo! care sunt de o virulenta scarboasa, maraind la toata lumea care se apropie de ei. Ma tot intreb: chiar era necesar sa se ia de baietii aceia? Si cine naiba vine cu astfel de idei prin firmele astea? Puneti-va cu Microsoft ca sunteti de-o teapa!
 
De ce Pidgin si nu orice alt messenger?
   Cateva dintre punctele lui forte au fost enumerate anterior: posibilitatea de a lucra cu mai multe protocoale de IM, deci nu trebuie sa folositi 1000 de messenger-e pentru 1000 de conturi la 1000 de provider-i, lipsa reclamelor si a tot ceea ce strica linistea user-lui cinstit, si chiar buna conduita morala fata de cei care il folosesc daca tineti la Open Source.
   Mai departe, impreuna cu website-ul, Pidgin a suferit un lifting facial destul de sanatos. Daca inainte iti era cam rusine cu el, asortandu-se poate numai cu GNOME, GUI-ul din Linux gandit pentru viteza, acum sclipeste pe podium alaturi de KDE sau Aero-ul din Vista prin microdesign, iar suplimentar si prin echilibrul acestuia. Nu e departe de ce a fost simplitatea Gaim-ului, dar eu spun ca arata mult mai bine.
   Adevaratul punct forte este insa gradul mic de ocupare al resurselor sistemului, recomandarile pentru acestea nefiind nici macar mentionate: functioneaza pe orice sistem care are Windows sau Linux, atata timp cat are instalat pe el GTK+, un mediu de dezvoltare al interfetelor grafice ce dateaza din 1997, pornit de catre dezvoltatorii Gimp (numit si Photoshop-ul saracilor, eu zic ca al adevaratilor :). GTK este practic un runtime enviroment, in varianta care ne intereseaza pe noi (ginditi-va la Java) si este strict necesar pentru ca foarte multe aplicatii din Linux sa poata rula si pe Windows, de exemplu. Iar la download gasiti variante Pidgin atat cu GTK+ inclus cat si fara si pentru mai multe platforme. Basca sursele.
   Un Yahoo! Messenger si un MSN vor ocupa impreuna lejer un45-50MB din memoria sistemului (peste 30MB are numai Yahoo-ul) pe cand Pidgin foloseste un maxim de 18MB. Este cam mare diferenta, nu?
   Ca si ergonomie in utilizare ce sa mai vorbim? Spunem un singur cuvant magic: TAB-uri! Fiecare conversatie are propriul ei tab intr-o aceeasi fereastra (daca doriti asta), la fel ca in toate interfetele bine gandite. La revedere deci si cu cele 1000 de ferestre cand vorbesti cu 1000 de oameni!  De va ganditi la securitate... lucrurile stau chiar mai bine, viermii de IM neavand nici o sansa; in plus poate encripta comunicatiile.

O discutie foarte normala, ca si cu orice alt messenger.
O discutie foarte normala, ca si cu orice alt messenger.
 
   Cu gestionarea mai multor conturi stam iarasi foarte bine - sunt usor de stabilit reguli (de exemplu pentru notificari si status-uri diferite) fiecaruia in parte si indiferent de protocolul folosit! Asadar intr-un acelasi messanger puteti fi logat deodata si pe Yahoo! si pe GoogleTalk si pe MSN sau pe oricate alte conturi aveti. Iar asta si pentru tine si pentru alte persoane; ca sa nu te mai bata prietena la cap ca de ce stai numai tu pe messenger, iar ea nu poate vorbi cu prietenele ei despre posete... Aveti pur si simplu o structura ca de directoare, unde fisierele ar fi ID-urile prietenilor. Sau mai simplu: conturile apar cam ca si grupurile din Yahoo! Messenger. Totul aici se seteaza din meniul "Accounts", inclusiv care conturi sa fie active si care nu.
   Pe linga toate acestea, face si chestii standard pentru clientii IM: logheaza toate discutiile, are atentionari auditive, se pot seta alias-uri pentru ID-urile amicilor, adauga/muta/sterge/bloca ID-urile, alege si folosi avataruri, poate transfera fisiere, iar in varianta pentru Windows are transparente si lista poate fi docata. Singura facilitate poate dupa care vor tanji unii si inca nu este implementata, dar intra in proiect pentru versiunea 3.0.0, este comunicarea audio-video. Daca doriti sa o folositi recomandam ca de obicei Skype sau alte doua variante de Pidgin numite PhoneGaim si OpenWango, ce folosesc protocolul SIP. Alte proiecte bazate pe Pidgin demne de mentionat sunt Adium (Proteus), un IM pentru MacOS, ScatterChat pentru comunicatii criptate, iar pentru doritorii de portabilitate avem XGaim si Gaim Portable.
   Cam asta este. Speram ca macar sa il incercati si fiecare sa decida daca i se potriveste sau nu. "Forta din dejete fie cu voi la chat-uit cu pretenii !"
 
Ultima actualizare în Duminică, 28 Septembrie 2008 12:33